Wat is zichttermijn of bedenktijd?

De zichttermijn is de tijd dat je het product thuis mag houden en nog niet verplicht bent de producten te houden. Je beslist op uw gemak of het product aan uw verwachtingen voldoet. De bedoeling is dat je het product thuis kunt beoordelen zoals je dat in de winkel ook zou kunnen doen. Het is wel belangrijk om te weten dat het product nieuw, ongebruikt en origineel verpakt dient te zijn, dus als nieuw verkoopbaar, uiteraard voor zover het product en de verpakking dit redelijkerwijs toelaten. Bewaar dus alle verpakkingen zolang je nog niet zeker bent van je aankoop. 

Wat is zichttermijn of bedenktijd?

De wettelijke zichttermijn is 14 werkdagen, ingaand een dag na ontvangst van het artikel. Als je gebruik wilt maken van je retourrecht, dan meldt je binnen 14 dagen je retour aan (bijvoorbeeld met het modelformulier herroeping, je vindt dit verderop op deze pagina), en je stuurt het product vervolgens uiterlijk binnen 14 dagen na je melding terug. 

Hoe kan ik een product retourneren?

Je kunt je bestelling via een eigen vervoerder of PostNL aan ons retourneren. Hiervoor kan je het modelformulier herroeping gebruiken. Je vindt dit formulier hier. Je kunt hiervoor het Let er hierbij op dat je rekening houdt met de volgende aanwijzingen:

  • Verpak het product nieuw, origineel en in omverpakking, zover als mogelijk door de aard van het product en de verpakking. 
  • We vinden het goed als je een product "bekijkt en indien mogelijk uitprobeert". Uitproberen is dus als kleding passen, bekijken beoordelen, maar niet in gebruik nemen! Let er dus op dat je zorgvuldig met het product omgaat. Onderdelen die in kleur gespoten moeten worden, dien je natuurlijk eerst te passen voor je ze gaat (laten) spuiten. Gespoten onderdelen zijn van retour uitgesloten, deze zijn immers in gebruik genomen.
  • Vermeld bij je retour duidelijk de afzender en verrijk die met aanvullende informatie zoals het artikelnummer waarvoor je wilt ruilen, of je bankrekening gegevens als we het bedrag moeten terugstorten. Vaak kan je de pakbon van ons hergebruiken en hierop aanvullen / doorstrepen.
  • Je hoeft geen reden van retour te geven, maar het kan ons en onze toekomstige klanten wel helpen!
  • Frankeer de zending voldoende; ongefrankeerde retouren worden door ons geweigerd.
  • Verzeker je zending. Het retourneren geschiedt op eigen risico, dus wel zo verstandig dit af te dekken via PostNL!

Kortom zorg dat wij complete informatie hebben wat er van wie retour is gekomen, zo kunnen we je verzoek snel en correct afhandelen!

Kan ik een retour laten afhalen?

Het is mogelijk een afhaling in te plannen door een van onze vervoerders. Enkele spelregels / aanwijzingen:

  • Qua randvoorwaarden zie hierboven.
  • We kunnen GEEN tijdstip van afhaling inplannen, enkel een dag.
  • Geef je verzoek per e-mail tenminste 1 werkdag vantevoren voor 12:00 uur je verzoek op. We hebben je order of factuur nummer nodig, het gewenste afhaaladres en het aantal pakketten. 
  • We zullen je vooraf de retour transportkosten doorgeven, reken op 7,50 (klein pakketje) tot 15,00-50,00 Euro (grote of meerdere pakketten, oversized formaat). Deze kosten worden in mindering gebracht op de terugbetaling.

Kan ik mijn product zelf terugbrengen?

Uiteraard kunt u het product ook op ons adres retourneren. We kunnen uw retour in de regel vrijwel direct afhandelen. Neem eventueel van tevoren even contact met ons op over de mogelijke afhandeling. Wellicht kunt u een vervangend product meenemen of kunnen we het product direct omruilen.
Ons vestigingsadres:
Graanmarkt 9
1681 PA Zwaagdijk-Oost (NH)
Nederland
Tel: +31 (0) 46 436 2744
Email: info@carstyle.nl

Hoe lang duurt een terugbetaling?

Zodra je retourzending door ons is afgehandeld, betalen we het bedrag binnen enkele dagen terug, via dezelfde betaalmethode zoals jij ons betaald hebt. Terugbetaling vind plaats uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst.. Ons streven is om retourzendingen binnen 3 werkdagen afgehandeld te hebben, terugbetaling duurt gemiddeld 2 werkdagen voor de meeste betaalmethoden (zoals Ideal, bankoverschrijving) Duurt het langer dan een week, neem dan contact met ons op via info@carstyle.nl ; mogelijk is er iets mis gegaan (bijvoorbeeld retour zonder afzendergegevens). Let op! Sommige betaalmethodes kan een terugbetaling langer duren, dit ligt aan de betaalprovider of credit card maatschappij. U ontvangt per mail ook een bevestiging van de retourbetaling aan u.

Brengen jullie retourkosten in rekening?

Wij betalen bij een retour die valt binnen het herroepingsrecht (kopen op afstand) het volledige door jou betaalde bedrag terug indien je gekozen hebt voor de goedkoopste bezorgmethode. Heb je een duurder bezorgmethode gekozen dan worden deze meerkosten niet terugbetaald. Dus enkel de kosten voor een duurdere verzendmethode dan de goedkoopste en voor het retour sturen van het product komen voor je eigen rekening.